Könnyelműen könnyű

2017.03.29

Ha néha könnyű, bizony kendőzetlenül megkapod a jelzőt: könnyelmű néni

Azt már mindenki tudja, hogy miért nehéz óvó néninek lenni. Ha nem is az én blogomról, a maradék ezerről biztosan. Igen, sajnos nincs száz kezünk, pedig hajat fonni, ölelni, simogatni, rajzolni, vágni, orrot fújni, kezet mosni, vigasztalni, babázni, teázni, autózni, autót javítani, pakolni, mesekönyvet fogni, kezet csípőre tenni és közben mérgesen nézni, öltöztetni, sálat kötni, kesztyűbe erőltetni csöpp kezeket bizony még száz kézzel is nehéz, kettővel meg lehetetlen. Akkor hogyan sikerül mindenkinek, mindennap? Szupererő? Ezt gondolják a gyerekek, de ti ne. Kérlek, ne higgyétek el, hogy földöntúli erővel bírunk. Ha mind az öt pehelysúlyú birkózót fel tudnám emelni egyszerre, akkor jogosan járna a taps. Fontos tényként közölni a mágikus, osztott figyelmet, ez valóban klassz, erre büszke vagyok. De! Kövezzetek meg, van úgy, hogy ez nem mindig nehéz. Én néha úgy érek haza, hogy nem vagyok fáradt - és igen, beleadtam apait, anyait (!) - és otthon még ugrálok, futok, mosok, főzök mosollyal az arcomon (nyilván van, hogy nem, és olyankor sajnálom azt, akinek látnia kell engem. Megesik). Ha könnyű, miért könnyű? Mitől könnyebb szerdán, mint kedden? Miért van erőm pénteken, és csütörtökön miért nincs? 

Mert jó a kedvem. Mert jó a kedvük. Mert boldogan keltem. Mert boldogan keltek. Mert van kedvem ezerszer megragasztani egy rajzot. Mert van kedvük ezerszer elszakítani egy rajzot. Mert szeretem, amit csinálok. Mert szeretik, amit csinálok. Mert szeretem a hangom. Mert szeretik a hangom. Mert szépet álmodtam róluk. Mert szépet álmodtak rólam. Mert szépen néztek rám a buszon. Mert szépen néznek a buszon. Mert szép reggel a hajam. Mert megdicsérnek reggel, hogy milyen szép a hajam. Mert szeretek rajzolni nekik. Mert igénylik, hogy rajzoljak nekik. Mert spagetti van ebédre. Mert szeretik, ha spagetti van ebédre. Mert húsz perccel többet ugrálnak az udvaron és megnyugszom, hogy aludni fognak. Mert húsz perccel tovább visíthatnak az udvaron és örülnek, hogy elhiszem, hogy aludni fognak. 

A könnyű nap, örömnap. Az örömnap egy hatalmas szimbiózis. Egy végtelenül idilli, mesébe illő álomkapcsolat huszonnégy (aznap) tündér és egy, (aznap) tündér óvó nénivel. Ne aggódj, ha esik az eső és valaki ma inkább nem szereti a krumplifőzeléket, már én is fáradtabban megyek haza és otthon odaég valami főzés közben.

La Siesta 2015 | Minden jog fenntartva
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el